قرائت قرآن و صوت و لحن شهید زبانزد اطرافیان بود. تحصیلات ابتدائی را تا کلاس سوم دبستان در زادگاهش سپری نمود سپس به دلیل فراهم نبودن امکانات تحصیلی به تهران رفت و موفق شد

حیدر خسروی دهم شهریور 1337 در روستای هندوالان درمیان از توابع شهرستان بیرجند دیده به جهان گشود. خانواده حیدر اهل تسنن بودند و در همان کودکی فرزند خود را برای آموختن قرآن به مکتبخانه فرستادند.

قرائت قرآن و صوت و لحن شهید زبانزد اطرافیان بود. تحصیلات ابتدائی را تا کلاس سوم دبستان در زادگاهش سپری نمود سپس به دلیل فراهم نبودن امکانات تحصیلی به تهران رفت و موفق شد مدرک دیپلم خود را در رشته علوم انسانی در تهران اخذ نماید.تا سن 18 سالگی در کنار دایی خود در تهران به کار مشغول شد سپس وارد دانشگاه هوانیروز تهران گردید.

 

بعد از پایان دوره آموزشی با درجه ستوان سومی از دانشگاه شیراز فارق التحصیل شد.سپس به تیپ 2 لشکر88 زاهدان انتقال یافت.همواره در خصوص خواندن نماز و گرفتن روزه به خانواده خود توصیه می کرد.وقت های بیکاری اش به خواندن کتابهای علمی سپری می شد.

 

از بزرگترین آرزوهای شهید خسروی خدمت به مملکت و شهادت در راه خدا بود. از جمله مسئولیت های شهید در دوران دفاع مقدس می توان به فرماندهی گروهان رزمی تیپ خاش،فرماندهی گروهانهای آموزشی و معاون گردان آموزشی اشاره کرد.

 

شهید خسروی دوره تخریب و خنثی سازی مین و مواد منفجره را نیز گذرانده  و متخصص بود. خلبان حیدر خسروی مدت 5 سال از دفاع مقدس را در مناطق جنگی و جبهه حضور داشت.سرانجام خلبان شهید حیدر خسروی در تاریخ 25 دی 65 در جبهه سومار بر اثر سانحه هوایی و درگیری با دشمن بعثی و بمباران هوایی به درجه رفیع شهادت نائل گردید.پیکر شهید حیدر خسروی پس از تشییع در زادگاهش روستای هندوالان به خاک سپرده شد.